Predviđanja JP Morgana za 2024. godinu – Ostavka Bajdena, propast automobila bez vozača, vakcine koje se udišu!
Vrhunski strateg JPMorgan-a je predvideo da će se Bajden povući iz predsedničke trke, da će američke gradove pogoditi stalni nestanci struje i da će se automobili bez vozača suočiti sa bojkotima.
Majkl Džembalest je sastavio listu svojih „Deset iznenađenja“ za 2024. godinu, spekulišući o temama koje se kreću od vrednosti dolara do rata u Ukrajini.
Investitor je teoretizirao da će Bajden odustati od izbora 2024. nakon super utorka i naveo zdravstvene razloge jer se suočava sa sumornim rezultatima anketa.
On je takođe predvideo da će biti bojkota električnih autonomnih vozila zbog rastuće ogorčenosti zbog niza bezbednosnih problema i da bi gradovi u Njujorku, Teksasu, Pensilvaniji, Viskonsinu i Tenesiju mogli da trpe nestanke struje zbog nestašice prirodnog gasa.
Lista deset iznenađenja sastavljena je u čast bivšeg stratega Bajrona Vina nakon što je preminuo u 90. godini, provevši poslednjih 38 godina praveći godišnja predviđanja.
Vien je objasnio da je želeo da ‘preusmeri razmišljanje ljudi’ i, iako se proročanstva možda neće ostvariti, bilo je važno ići ‘protiv sumnje o tome šta bi se moglo dogoditi u industriji u kojoj dominira konsenzus.’
Ostavka predsednika Bajdena iz zdravstvenih razloga
Treće na listi iznenađenja koju je sastavio Džembalest je to što će se predsednik Džo Bajden povući sa novembarskih izbora zbog zdravstvenih razloga.
On ide korak dalje da predviđa da će 81-godišnjak odstupiti između super utorka, kada se u većini država održavaju primarni izbori i poslanički klubovi, i novembra.
Džembalest kaže da će predsednik navesti zdravstvene razloge kao razloge za povlačenje iz trke, pre nego što će baklju predati zameni koju je imenovao Demokratski nacionalni komitet.
U svom predviđanju, on je rekao: „Bajden ima nizak rejting za predsednika sa ~10% otvaranja radnih mesta od njegove inauguracije, iako je ta cifra nusproizvod njegove inauguracije koja se poklapa sa uvođenjem vakcina protiv COVID-a i ponovnim otvaranjem američke ekonomije.
Ankete Njujork tajmsa i Sijena koledža u novembru pokazale su kako malo ljudi veruje Bajdenu oko ekonomije.
Samo 37 odsto ljudi kaže da veruju Bajdenu oko ekonomije, u poređenju sa njegovim republikanskim konkurentom Donaldom Trampom sa 59 odsto – što je jedan od najvećih nedostataka, pokazalo je istraživanje.
Bajdenovo hvalisanje „Bidenomikom“ takođe je propalo – sa mizernih dva procenta koji su rekli da je ekonomija bila „odlična“ tokom njegovog mandata.
Krajem decembra prošle godine, anketa DailyMail.com pokazala je kako Tramp sada povećava prednost u odnosu na predsednika Bajdena za četiri poena.
Rezultati pokazuju da je bivši predsednik osvojio nezavisne birače, dok je Bajden video da njegova podrška pada unutar sopstvene stranke i među ženama.
Ostala pitanja za Bajdena uključuju ozbiljnu zabrinutost zbog njegovih godina, sa 71 odsto anketara koji veruje da je sada ‘prestar’.
Bajden je pretrpeo niz padova tokom svog mandata vrhovnog komandanta, sa nedavnim padom na grobu Neznanog vojnika na službi za Dan veterana.
Predsedniku su bila potrebna uputstva za scenu od počasne garde Arlingtona nakon što je položio ceremonijalni venac, napravio nekoliko koraka u pogrešnom pravcu pre nego što mu je ukazano na mesto pored potpredsednice Kamale Haris.
Dejvid Akselrod, čovek koji je pomogao da se Barak Obama uvede u Belu kuću 2008. godine, izašao je i rekao da su godine veliki problem za demokrate i da nema očiglednog rešenja.
Govoreći u novembru, Akselrod je rekao: „Mislim da postoji jedno pitanje koje ga muči.
„Mislim da bi sa Donaldom Trampom na drugoj strani ipak mogao da pobedi na ovim izborima. Ali pitanje starosti je teško.’
Dolazi reakcija na automobile bez vozača
Još jedno na njegovoj listi iznenađenja je da Džembalest predviđa veliki bojkot automobila bez vozača.
Slučajnost? Poznata MANEKENKA koja je izvršila samoubistvo letela Epštajnovim avionom i boravila na njegovom ostrvu https://t.co/Cb3SWVykec
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) January 7, 2024
Takva vozila su postala rasprostranjena u San Francisku, a taksi kompaniju Cruise muče bezbednosni problemi.
Izvršni direktor kompanije Cruise Kajl Vogt podneo je ostavku zbog povlačenja njihovih 950 automobila nakon što je jedno vozilo odvuklo ženu 6 metara niz trotoar u San Francisku.
Prvi koji su reagovali su ženu pronašli zarobljenu ispod autonomnog vozila, koje u to vreme nije prevozilo putnike.
Šokantni snimak objavljen na društvenim mrežama pokazuje kako žrtvina stopala vire ispod belog vozila dok je prva pomoć proverava.
Nakon toga, General Motors je imao ‘sastanak svih rukovodioca’ na kojem su rukovodioci izneli mere kontrole štete kako bi pokušali da spasu kompaniju.
Vogt je na sastanku u novembru potvrdio da će uslediti otpuštanja, pre nego što je takođe podneo ostavku.
Jedan zaposleni je za Forbs rekao da je situacija u kompaniji uporediva sa potapanjem Titanika.
U septembru su dva vozila bez vozača blokirala vozilo hitne pomoći koje je prevozilo teško povređenu žrtvu saobraćajne nesreće, koja je kasnije preminula u bolnici.
Džembalest je primetio: „Na nekoliko mesta gde se potpuno autonomni automobili nivoa 5 testiraju u uslovima stvarnog sveta, oni su blokirali vozila hitne pomoći na putu do bolnice, ometali druge hitne službe, izazvali nesreće, povećali zastoje i pregazili pešake, u jednom slučaju što je navodno rezultirao ostavkom Cruise-ovog generalnog direktora.
„Verujem da moguća reakcija dolazi od građana koji veruju, kao u slučaju prezrene pošasti urbanih skutera, da pogodnost za neke dovodi do opasnosti i neprijatnosti za druge.“
Džembalest je takođe primetio da i Tesla ima problema sa svojim vozilima, pošto je prošlog meseca naredio povlačenje više od dva miliona vozila.
Opoziv je usledio nakon dvogodišnje istrage Nacionalne uprave za sigurnost saobraćaja na autoputu (NHTSA) o nizu nesreća koje su se dogodile dok je delimično automatizovani sistem vožnje autopilot bio u upotrebi. Neki su bili smrtonosni.
Agencija kaže da je njena istraga otkrila da autopilotov metod kojim se osigurava da vozači obraćaju pažnju može biti neadekvatan i može dovesti do predvidive zloupotrebe sistema.
Džembalest je dodao: „Tesla ima problema čak i na nivou 2, što zahteva nadzor vozača.
„NHTSA je istražila niz nesreća u kojima je učestvovao Teslin autopilot i otkrila da su njene metode osiguranja usaglašenosti vozača neadekvatne i da mogu dovesti do „predvidive zloupotrebe“.
„Tesla je u decembru povukla 2 miliona vozila kako bi ažurirala softver kako bi se zahtevala veća usklađenost vozača.“
Podsetimo, dokumenti kažu da su se istražitelji agencije sastali sa Teslom počevši od oktobra kako bi objasnili „zaključke“ o popravljanju sistema za praćenje.
Tesla se, kako se navodi, nije složio sa analizom agencije, ali je pristao na opoziv 5. decembra u nastojanju da se istraga razreši.
Veliki američki gradovi suočiće se sa nestankom struje i prirodnog gasa
Džembalest je takođe naveo potencijalne probleme sa kojima bi se veliki gradovi mogli suočiti, a koji uključuju nestanke struje i gasa.
Pozivajući se na procenu rizika Severnoameričkog udruženja za pouzdanost električne energije za 2023. godinu, njihove procene kažu da su veliki delovi severnoameričkog elektroenergetskog sistema u opasnosti od nedovoljnog snabdevanja električnom energijom tokom hladnih zimskih uslova.
Prema njihovoj proceni, produžena zahlađenja na širokom području „ugrožavaju pouzdane performanse masovne proizvodnje električne energije i dostupnost prirodnog gasa“.
Regioni, uključujući Novu Englesku, oslanjaju se na uvoz prirodnog gasa kako bi premostili jaz tokom zime.
Države koje su sada pod povećanim rizikom od gubitka struje tokom zimskih meseci uključuju Njujork, Teksas, Pensilvaniju, Viskonsin i Tenesi.
U izveštaju se takođe navodi: „U nekim oblastima koje obično nisu izložene dugotrajnim hladnim temperaturama, proizvodni kapacitet može biti prisiljen da bude van mreže i može zahtevati procedure za smanjenje opterećenja da bi se održala pouzdanost.“
U novembru prošle godine, zvaničnici u Teksasu upozorili su da će možda morati da koriste stalna isključenja struje kako bi ublažili opterećenje državne električne mreže.
Prethodni metod koji je primenila država doveo je do smrti preko 200 ljudi tokom prethodne oluje.
Došlo je do nestanka struje kada su Teksašani pojačavali grejanje kako bi se izborili sa naglom padom temperature.
Situacija je bila toliko ozbiljna da je predsednik Bajden proglasio vanredno stanje kako bi otključao saveznu pomoć državi Lone Star.
Cembalest je dodao: „Tokom nestanka gasa, lokalne kompanije za distribuciju gasa bi morale da idu od zgrade do zgrade i da zatvaraju gasne ventile kako bi osigurale da preostali gas ne prodire kroz jedinice čija su pilot svetla ugašena.
„Tokom procesa obnove sistema, glavni distributivni sistem bi bio očišćen; tada bi radnici morali da osiguraju na svakoj tački servisa da je gas za grejanje i kuvanje bezbedno pročišćen i funkcionalan pre nego što ponovo počnu da rade i ponovo upale pilot svetla.
„Sve kuće ili zgrade sa sigurnosnim problemima trebalo bi da prođu kroz sanaciju pre bilo kakve restauracije gasa.
„Čak i gubitak usluge za 130.000 korisnika smatrao bi se velikim prekidom rada i moglo bi potrajati pet do sedam nedelja za obnavljanje.
„Veliki prekid bi takođe mogao da izazove veliku materijalnu štetu zbog pucanja vodovodnih cevi u kućama i zgradama, pošto se voda širi kada se smrzne.“
Istraživači će završiti rad na inhalacionoj vakcini protiv Covida koja će smanjiti prenos
Osim gore navedenog, Cembalest je rekao da veruje da će doći do napretka u razvoju vakcine protiv Covida koja se može inhalirati.
Cembalest je u svojoj perspektivi napisao da očekuje da će verzija vakcine za inhalaciju biti predstavljena negde ove godine, a kliničko ispitivanje prošle godine pokazalo je obećanje.
Inhalirana vakcina, koju su napravili istraživači u Džordžiji, uspešno je smanjila rizik od simptomatskih Covid infekcija za 86 odsto tokom tri meseca kod ljudi koji su je primili kao pomoćni lek.
Nazalne, ili „sluzokozne“ vakcine su privlačne zbog svoje sposobnosti da aktiviraju imune ćelije u sluzokožama koje oblažu nozdrve i usta gde koronavirus prvi put ulazi u telo, i zaustave virus odmah.
Nadaju se da će nova tehnologija – koja bi se mogla koristiti i protiv gripa – imati moć da spreči infekcije.
To je zato što ide pravo u pluća za razliku od trenutnih vakcina protiv Covida, koje su slabe u zaustavljanju prenosa.
Istraživanja pokazuju da 10 odsto nevakcinisanih ljudi nije dobilo vakcinu zbog straha od igala, poznatog kao tripanofobija.
Osim što se inhaliraju, imunolozi su takođe razmatrali stavljanje tehnologije u tablete za varenje.
Vakcina za inhalaciju sadrži sićušne genetske instrukcije koje se dostavljaju respiratornim ćelijama i uče ih kako da prepoznaju Covid.
Rezultati spreja kod miševa, kojima su date dve doze u razmaku od dve nedelje, objavljeni su u časopisu Biomacromolecules.
Nivoi antitela u krvi mereni su 14 i 28 dana nakon primene prve doze, a u plućnim tečnostima mesec dana nakon inicijalnog uboda.
Dr Skot Medina, stariji autor studije, prošle godine je rekao: „Videli smo povećanje antitela u plućima koja mogu pružiti određenu zaštitu.
„Ali to nije bilo u meri u kojoj bismo želeli. Podaci su ohrabrujući, ali treba još optimizacije.’
Ostale oblasti koje je Cembalest dotakao uključuju kako veruje da će američki dolar ostati stabilan i da će Ministarstvo pravde i/ili Federalna trgovinska komisija dobiti jedan od njihovih velikih antimonopolskih slučajeva koji su trenutno u toku.
Cembalest takođe veruje da će gubici široko sindikalnih kredita po prvi put porasti iznad privatnih kreditnih gubitaka i da će namera argentinskog predsednika Mileija da preuzme američki dolar propasti ako se sprovede.
On je takođe predvideo da će se rusko-ukrajinski nastaviti bez prekida vatre i da će američke regionalne banke biti u dobrom stanju tokom godine.