Prodaja lažnog mesa je naglo pala zbog visokih cena
Pre nekoliko godina, život je bio dobar za industriju lažnog mesa.
Beyond Meat je dobio ogromnu količinu nekretnina u prodavnicama prehrambenih proizvoda i postigao je dogovor sa Burger Kingom o prodaji „Nemogućih“ Vupera. McDonald’s je izbacio McPlant hamburger (koji je tiho odložen prošlog meseca). Snarki reklame prožimale su eter i internet jer je „meso“ na bazi biljaka bilo u porastu. U stvari, Beyond Meat je bio procenjen na preko 10 milijardi dolara u 2019., više od Macy’s-a ili Kseroks-a – pri čemu su najveći ulagači tvrdili da će meso biljnog porekla činiti 15% ukupne prodaje mesa do 2030. godine.
Sada, kako Bloomberg izveštava, industrija lažnog mesa se uvlači u hamburgere – a to ne uključuje rukovodioce, prema Deloitte Consulting, LLC.
Prema podacima kompanije Information Resources Inc., ili IRI-ja, prodaja rashlađenih alternativa za meso u maloprodaji je smanjena za 10,5% po obimu za 52 nedelje zaključno sa 4. septembrom 2022. Iako su više cene glavni razlog za pad, to nije jedini, kaže Džona Parker, specijalista za svežu hranu u kompaniji za istraživanje tržišta. -Bloomberg
„Proteini koji su bili jeftiniji na osnovu cene po funti bolje su prošli“, rekao je Parker, koji je primetio da će kupci polu-vegetarijanci koji su se ranije opredelili za alternativni proizvod sada izabrati jeftiniju pravu stvar. Ukratko, ljudi su manje voljni da plate više za lažno meso, posebno imajući u vidu da „zabrinutost za ukus i zdravlje“ igra ulogu.
Prema Deloitte-u, industrija lažnog mesa ima problem sa percepcijom. Na osnovu julske ankete od 2.000 potrošača, došlo je do opadanja verovanja da je biljno meso zapravo zdravije i ekološki održivije u odnosu na meso životinja.
Uprkos sve većoj uzbuni zbog klimatskih promena, broj Amerikanaca koji su vegetarijanci ili vegani ostao je relativno stabilan u poslednjih 20 godina. Oko 5% Amerikanaca u 2018. izjavilo je da su vegetarijanci, dok su 3% vegani, prema anketi Galupa.
Diplomatski izvori: Evropa spremna da uvede sankcije Srbiji ukoliko Beograd ne uvede sankcije Rusiji
Čak i kada su učesnici u studiji sprovedenoj na Univerzitetu Purdue u Indijani dobili informacije o ugljeničnom otisku proizvodnje mesa, učesnici su imali veću verovatnoću da će koristiti obično meso nego biljnu alternativu.
Bhagiashree Katare, autor studije, rekao je da je učesnike možda odvratio ukus biljnog mesa i činjenica da ono nije nužno zdravija alternativa običnom mesu. Mnoge biljne alternative za meso su uporedive sa svojim pravim mesnim kolegama po nutritivnom sadržaju. To što košta otprilike isto kao meso takođe umanjuje njegovu privlačnost za potrošače. -Guardian
„Ako trošim novac u restoranu, a ja sam mesojed, zašto bih trošio novac na biljno meso? Radije bih pojela pravi hamburger“, rekla je Katare. „To je tehnologija i potrebno je mnogo vremena da ljudi poveruju tehnologiji i usvoje je. Možda će se tehnologija poboljšati i poboljšati zdravlje”.
Štaviše, stvarno tržište može biti mnogo manje nego što se ranije mislilo – što se poklapa sa „rastućim kulturnim otporom njegovom „budnom“ statusu“ – čak i među ljudima koji ozbiljno pokušavaju da smanje potrošnju crvenog mesa.
Na primer, kada je Cracker Barrel objavio da dodaje kobasicu Impossible Foods na svoj meni tokom leta, suočio se sa žestokim protivljenjem putem društvenih medija.
Kako The Guardian napominje, McDonald’s McPlant hamburger je odložen prošlog meseca, jer se nastojanje da se američki mesojedi nateraju da pređu na biljne alternative pokazao kao izazov.
Više lanaca koji su bili u partnerstvu sa kompanijom, uključujući McDonald’s, tiho su okončali probna lansiranja. U avgustu je kompanija otpustila 4% svoje radne snage nakon usporavanja rasta prodaje. Prošle nedelje, njen glavni operativni direktor je navodno uhapšen jer je ugrizao drugog čoveka za nos tokom sukoba na putu.
To je dramatičan preokret sreće. Pre samo dve godine, Beyond Meat, njegov konkurent Impossible Foods i biljna mesna industrija u celini izgledali su spremni da započnu prehrambenu revoluciju. -Gardian
„Giganti u industriji, mislim, imali su veoma divlju, veoma optimističnu procenu koliko veliko tržište može da postane“, rekao je analitičar Mizuho Securities Džon Baumgartner. „Bilo je mnogo bujnosti u ovoj kategoriji. Bilo je novo, bilo je drugačije, bilo je u trendu”.
„Ali potrošačko okruženje je teško, a ove stvari nisu jeftine“, dodao je on.
Od godine do danas, zalihe Beyond Meat-a pale su za 77%, a procenjuju se na manje od 900 miliona dolara.
Nulta Tačka/InfoWars