SLUČAJNOST?! NOVO IME FACEBOOK-a „META“ NA HEBREJSKOM ZNAČI „MRTAV“
Da li će novo ime društvene mreže, doneti prosperitet ili će se obistiniti zlokobne slutnje, zbog naziva „Meta“?! U svakom slučaju, korisnici se uvereni, da se neće ništa značajnije popraviti kada su u pitanju, zaštita podataka i cenzura na mreži.
Potez kompanije Marka Zakerberga za društvene medije da se rebrendira sa Facebooka u „Meta“ već je dobio reakciju, a korisnici iz celog sveta nemilosrdno objavljuju memove i šale o novom imenu. Novo ime Fejsbuka, „Meta“, izgleda da ima zlokobno značenje na hebrejskom – reč je veoma slična ženskoj verziji reči „mrtav“ na ovom jeziku.
Zbog ovog detalja, govornici hebrejskog pohrlili su na druge platforme društvenih medija kako bi se kikotali zbog rebrendiranja.
In Hebrew, *Meta* means *Dead*
The Jewish community will ridicule this name for years to come.— Nirit Weiss-Blatt, PhD (@DrTechlash) October 28, 2021
Pod heštegom #FacebookDead, izraelski korisnici su podelili svoja razmišljanja o novom imenu kompanije i izvršnom direktoru Marku Zakerbergu, koji je proveo detinjstvo u reformisanom jevrejskom domaćinstvu, a prema rečima korisnika interneta, mogao je da uradi malo više o njegovom rebrandingu.
Just read that in Hebrew, the word “meta” means “dead”. 🤣🤣🤣🤣
Someone didn’t do their branding and translation research.
Israel is laughing its ass off at Facebook right about now.#FacebookDead
— Stolen Classified Documents of 2022 🇺🇦 🌊 🌊 😷 (@Resister2022) October 30, 2021
Neki ljudi su se šalili kako je izbor novog imena „proročanski“ za Zakerbergovu platformu društvenih medija.
Oh my F*ck 🤦🏻♂️🤦🏻♂️ #FacebookMeta #FacebookDead just your brand positioning is a mess & well we now know… their ethical stance is always just so so 🤷🏻♂️ over the #facebook brand 🤮 pic.twitter.com/3BZTQ65bwA
— Barry Swart (@BarrySwartPhoto) October 31, 2021
Drugi su se prisetili optužbi za plagijat, kada su uočene sličnosti između Metinog novog logotipa i logotipa nemačke zdravstvene kompanije „M-sense Migrane“.
Fajsbuk je 28. oktobra najavio rebrendiranje u Meta nakon što se uspeo odbraniti od lošeg uticaja medija, što je uključivalo niz priča o tome kako platforma nije uspela da zaštiti svoje korisnike od štetnog sadržaja i da se izbori protiv dezinformacija, pod nazivom „Facebook dokumenti“. Priče su zasnovane na internim dokumentima kompanije koje su u štampu procureli posredstvom bivših zaposlenih članova, uglavnom uzbunjivača Frensisa Haugena.
Komentarišući rebrendiranje, Zakerberg je rekao da je to učinjeno kako bi kompanija evoluirala u ono što on opisuje kao „metaverzum“.
„Naš brend je toliko čvrsto vezan za jedan proizvod da nikako ne može da predstavlja sve što radimo danas, a kamoli budućnost“, rekao je on.
U vezi sa „Fejsbuk papirima“, Zakerberg je rekao da je to koordinisan potez novinskih agencija i uzbunjivača u cilju stvaranja „lažne slike“ o njegovoj kompaniji.
NultaTačka/Sputnik