Spremite se za filmove i serije koje je pisala VEŠTAČKA INTELIGENCIJA
Jedan od primarnih motiva koji stoji iza tekućeg štrajka holivudskih pisaca je zabrinutost zbog veštačke inteligencije (AI) koja će zameniti pisce.
Po prvi put u poslednjih 15 godina, oko 11.000 članova Udruženja američkih pisaca (WGA) napustilo je posao, što sprečava bilo šta u zabavnom biznisu koji ima veze sa pisanjem. Nijedan član saveza ne može ništa napisati. Čak i ako član WGA režira film ili TV emisiju i želi da promeni dijalog, ne može. Sve je stalo, posebno kasnonoćne emisije koje ne mogu da prežive bez najnovijih komičnih delova.
Tokom četvoromesečnog štrajka 2007. godine, neophodnost stvaranja novog sadržaja za televiziju rezultirala je eksplozijom rijaliti programa. Sa rijaliti programima, TV ne samo da je pronašla put oko WGA, već je otkrila i da su rijaliti programi mnogo jeftiniji za proizvodnju od emisija po scenariju. Drugo je pitanje koliko je rijaliti TV doprinela američkoj obaveštajnoj službi. Ono što nije pitanje je da je štrajk pisaca iz 2007. zauvek promenio TV.
Može li današnji štrajk zauvek sve promeniti? Da li će studiji koristiti veštačku inteligenciju za pisanje TV i filmskih scenarija?
Istina je ovo…
Bez obzira na ishod štrajka, AI će pisati TV i filmske scenarije mnogo ranije nego što mislite. Zbog toga je AI tako važan deo pregovora o štrajku. Pisci su uplašeni da bi ih računar mogao zameniti:
Konkretno, sindikat želi da svojim kolektivnim ugovorom garantuje da:
- AI neće pisati ili prepravljati književni materijal.
- AI se neće koristiti kao izvorni materijal.
- Materijal pokriven sindikatom neće se koristiti za obuku AI.
WGA je saopštila da je Alijansa filmskih i televizijskih proizvođača (AMPTP), grupa koja predstavlja osam velikih studija u pregovorima, odbila njen predlog i umesto toga ponudila „godišnje sastanke na kojima bi se razgovaralo o napretku u tehnologiji“.
Za vas i mene, ništa od ovoga nije važno.
Bez obzira na ishod pregovora o štrajku, AI će se sve više uključiti u pisanje scenarija, posebno kako se AI bude razvijao – a AI se brzo razvija.
Kada sve bude rečeno i urađeno, studiji će koristiti AI za pisanje filmskih i TV scenarija, ili — ako WGA izbori gore navedene uslove — pisci će koristiti AI za generisanje filmskih i TV scenarija.
Pretpostavljam da će studiji prevladati. Zašto bi morali da plate piscu hiljade dolara za generisanje i štampanje skripte generisane veštačkom inteligencijom? To nema nikakvog smisla.
👉 Lord Monkton: „Zagovornik Velikog reseta kralj Čarls želi depopulaciju sveta“ https://t.co/tXNoHsbCiP
— Nulta Tačka (@ProdukcijaNT) May 9, 2023
Pisci će i dalje biti neophodni da ispune te scenarije i rade prepravke u hodu tokom produkcije, ali vremenom će se pisanje scenarija verovatno dogoditi ovako…
Ako želite novu skriptu „Red i zakon“: tražite je od svog AI programa da je napiše i pretražite nedavne naslove kako biste skriptu učinili blagovremenom.
Onda.
Za manje od sekunde, AI će pročitati svaku epizodu „Red i zakon“: SVU skriptu ikada napisanu, zajedno sa svim nedavnim naslovima o zločinima, i napisati vam scenario koji je funkcionalan 80 posto. Za pet godina će biti funkcionalan 90 odsto. Za deset godina… Ko zna?
Što se filmova tiče, scenariji će se dešavati ovako: želim scenario u stilu Džona Vika smešten stotinama godina u budućnosti sa glavnom ženskom ulogom koja se bori protiv loših momaka u svemirskoj stanici veličine Montane.
Zašto ista holivudska mašina koja je namerno ubila filmsku zvezdu ne bi želela da se otarasi pisaca? Kada su filmske zvezde imale previše moći, Holivud je promenio svoj poslovni model na pristupe koji su zvezde činili nepotrebnim: visoki koncept, brendovi, itd. Ako je moguće ukloniti pisca iz jednačine, pisac će biti uklonjen. Verujte mi.
Kako će ovo uticati na kvalitet zabave?
Nažalost, verovatno nećemo primetiti. Kao pisac, mrzim to da kažem, ali sa retkim izuzecima, moderna zabava je sve o istom-istom-istom i više o istom-istom-istom. Ukupna američka javnost uživa u udobnosti istovetnosti. AI ne može proizvesti originalnu ideju. To može doći samo od ljudskog bića. Ali javnost nije zainteresovana za originalne ideje. Oni žele svog 60-godišnjeg Džejmsa Bonda, 55-godišnje Zvezdane staze, 45-godišnje Ratove zvezda, 42-godišnjeg Indijana Džonsa, 30-godišnjeg park iz doba Jure i decenijama stare CSI, Law & Order, Simpsons, SWAT, Hawaii Five…
Prilično tužno.