Svetska banka: Digitalni identitet nije dovoljan, potreban je stalni pristup podacima građana
Singapuru nisu strani neki „napredni“ pa čak i „avangardni“ pristupi razvoju i iskorištavanju moći biometrijske tehnologije za poboljšani masovni nadzor stanovništva. I čini se da Svetska banka (SB) želi da uči od toga i širi to znanje širom sveta.
Svetska banka i Vladina tehnološka agencija (GovTech) Singapura udružile su se da naprave studiju izvodljivosti o državnom programu Singpass – digitalni ID za potrebe transakcija građana „u svakodnevnom životu“ – kao i MiInfo – funkcija Singpass koja deli podatke pojedinaca preko šeme i preko organizacija.
Razlog zašto su Singapur i Svetska banka udružili snage u izradi studije „Nacionalni digitalni identitet i deljenje vladinih podataka u Singapuru“, koja hvali Singpass kao uspeh, jeste da vide kako se može doneti i u drugim zemljama, i kako njihove vlade mogu modelirati sopstvene digitalne ID šeme prema tome.
Cilj je još ambiciozniji. „Interoperabilnost identiteta“ između zemalja bila bi dobrodošao korak napred što se SB tiče, iako međunarodni finansijski div priznaje da Singapur sa izuzetno visokom stopom usvajanja Singpassa nikako nije „tipična“ zemlja – što znači da isti stepen uspeha na drugim mestima trenutno je malo verovatan.
Transhumanisti su ISPLANIRALI budućnost ljudi ALI POSTOJI jedan problem
To bi moglo zahtevati dalju studiju izvodljivosti– navodi se u ovoj studiji.
Ipak, predstavljajući istraživačku saradnju sa Svetskom bankom, glavni službenik za digitalnu tehnologiju u vladi Singapura Cheov Hoe Chan rekao je da, iako očigledno nesebično i neustrašivo „mi ne zarađujemo novac i ne plašimo se da delimo“ pristup razvoju digitalnih usluge identiteta, Singapur je naišao na neke prepreke, zahtevajući API gatevay.
„Utvrdili smo da je bio izuzetno uspešan“, rekao je ovaj vladin zvaničnik i podelio da je otvoren i za privatne kompanije i pružaoce usluga.
„Ako vlada može da deli podatke na veoma progresivan način, to bi trebalo da se odnosi na ekonomiju“, rekao je on, otkrivajući da Singapur sada ima za cilj da sarađuje sa drugim vladama.
Konsultant Svetske banke Adam Kuper predstavio je studiju rekavši da, iako je „odličan“, digitalni identitet „nije dovoljan“.
„Digitalni identitet je sjajan, ali ono što zaista želimo je digitalna transformacija – želimo bolje usluge – a to je svakako ono što je građanima potrebno“, rekao je Kuper. “A da biste to mogli da uradite, potreban vam je pristup tim podacima.”