Svetski Ekonomski Forum zagovara ukidanje PARKING MESTA kako bi odvikli ljude od automobila
Svetski ekonomski forum pozvao je vlade širom sveta da zabrane parking mesta kao deo njihovog plana da vožnju automobila učine „nepoželjnom aktivnošću“. ‘
Prema nedavnom postu na veb stranici SEF-a, javni parking je „zastareli“ koncept koji treba odmah zabraniti:
Igorov Substack piše: Ispostavilo se da je SEF našao novog neprijatelja: parking mesta. Vidite, parking mesta usporavaju klimatski napredak i „sputavaju urbanu mobilnost“.
Iako mi je teško da razumem zašto pogodan parking koči urbanu mobilnost (definisanu kao mogućnost lakog premeštanja sa mesta na mesto), SEF misli drugačije:
U mnogim gradovima, parkiranje na ulici je ili podcenjeno , ili postoji previše parkiranja van ulice . U proseku, parking zauzima oko trećinu gradske površine i sa oko osam mesta za svaki automobil. Prostori optimizovani za automobile smanjuju mogućnost za gradove da prihvate druge tipove tranzita ili rešenja kao što su deljenje bicikala ili priključne stanice za deljenje trotineta ili stanice za punjenje vozila, kaže Šin-pej Tsaj, globalni šef politike za gradove i transport, Uber Technologies.
Kako neki od vas možda neće odmah shvatiti SEF-ov kodirani jezik, gore navedeno znači da misle da bi parkiranje trebalo da košta više i da bi trebalo da bude manje parking mesta .
Nisam iznenađen da se gospođa Shin-pei Tsai, izvršni direktor Ubera koji je član VEF-a , nada da će nam otežati parkiranje. Uber bi zaradio više novca da stanovnici grada ne mogu da pronađu pogodan parking. Shin-pei Tsai je poznati dugogodišnji neprijatelj parking mesta :
Zamislite da idete u nabavku u prodavnicu da kupite hranu i odeću. Koliko će vam trotinet biti koristan za prenošenje kupljenih stvari kući?
Kako će trotineti raditi tokom kiše, susnežice ili snega? Ove slike vam mogu dati neke ideje:
Na kraju, možemo uskočiti u auto i odvesti se u bolnicu za manje hitne slučajeve. Morao sam to da uradim nekoliko puta za članove svoje porodice u poslednjih nekoliko godina. Koliko dugo ćete čekati da Uber dođe po vas kada ste vi ili vaša voljena osoba bolesni?
Na kraju, kao što su moji čitaoci istakli, šta je sa trudnicama ili majkama sa malom decom?
Nedavno sam shvatio da „15-minutni gradovi“ nisu novost. Živeo sam u 15-minutnom gradu gde skoro niko nije imao auto. U Moskvi, u Rusiji, gde sam živeo 23 godine pre nego što sam emigrirao u Sjedinjene Države 1994. godine, koristio sam javni prevoz i pešačio do prodavnica i škole umesto da vozim. Nisam imao drugog izbora.
Ljudi su živeli u malim stanovima zbog urbane gustine potrebne da bi se prodavnice mogle nalaziti na pešačkoj udaljenosti .
Dobra strana je što su tamo skoro svi bili mršavi, iako su ljudi iz mnogo razloga bili daleko od zdravih.
Loša strana je što je to bilo veoma nezgodno i ograničavajuće u poređenju sa mojim životom u SAD, kao što sam otkrio nakon što sam se preselio.
Dugo vremena naši klimatski organi govore da, da bismo spasili planetu, moramo da pređemo na električne automobile .
Shvativši da je tranzicija električnih automobila nemoguća, SEF želi da nemamo automobile .
Veštački napravljen nedostatak parkinga je alatka koju žele da koriste da nas navedu da napustimo automobile i skočimo na trotinete.
Dakle, sledeći put kada budete imali problema sa pronalaženjem parking mesta, uzmite u obzir da vaši problemi mogu, delimično, biti uzrokovani namernim i novim trendovima urbanog dizajna koji bi nam smetali da usvojimo manje udobne i manje bezbedne izbore kao što su električni trotineti.
Kada razgovaramo o tajnim zaverama, obično razmišljamo o strašnim i demonskim stvarima, kao što je zavera o depopulaciji.
Planovi SEF-a da eliminiše parking mesta ne dostižu baš taj demonski nivo. Ipak, oni pokazuju ludost svojih planova i nebrigu za sigurnost i udobnost redovnih građana . Siguran sam da Bil Gejts, Klaus Švab i drugi lideri SEF-a neće biti lično frustrirani nedostatkom parking mesta – ali oni planiraju takav nedostatak za vas i mene.
Da li možete da vozite električni trotinet svaki dan?