WEF objavio post o digitalnom „Pasošu za baterije“, opisanom kao „digitalni ID za baterije“
Svetski ekonomski forum (WEF) predstavio je još jedan uzrok klimatskih promena i „čiste zelene energije“: otisak automobilskih baterija i šta da se radi u vezi sa tim.
Jedna stvar koju grupa sa sedištem u Davosu, čini se, gura su aktivnosti organizacije koja se zove Global Battery Alliance (GBA) – i njen sveže objavljeni Pravilnik o gasovima staklene bašte.
Tekst na sajtu grupe uspeva da unese u čitavu priču neku vrstu digitalnog ID-a, kao komponentu u praćenju uticaja baterija automobila na životnu sredinu, sa pravilnikom dizajniranim da izračuna i prati otisak gasa sa efektom staklene bašte povezan sa litijumom-jonskim baterijama, bilo da se koriste u vozilima ili drugde.
Post, koji su napisali kopredsedavajući Globalnog saveza za baterije Benedikt Sobotka i izvršni direktor nemačkog hemijskog giganta BASF-a i predsednik Odbora izvršnih direktora Martin Brudermuller, prvo govori o tome da je ovo u osnovi godina ogromne globalne energetske krize, za koju oni misle rezultiraće udaljavanjem od prirodnog gasa i nafte.
KLAUS ŠVAB JE IZGUBIO SVOJU „BEBICU“ UKRAJINU! SVE SE PROMENILO!
I dok se rast prodaje električnih automobila posmatra kao pozitivna stvar, autori kažu da nema dovoljno „transparentnosti“ kada je u pitanju njihov uticaj na životnu sredinu. Pominje se činjenica da iako se električni automobili smatraju ekološki prihvatljivim, baterije su zapravo napravljene od materijala kao što su litijum, bakar i gvožđe – što, u kontekstu rudarske industrije, nije „najčistije“.
Bez obzira na to, čini se da je glavna poenta da se stekne uvid koji na kraju može dovesti do uspostavljanja kontrole nad načinom na koji ljudi koriste svoje baterije, a kao što je to često slučaj sa inicijativama koje podržava WEF, uspostavljanje pravila i standarda pred legitimnim međunarodnim organizacijama ili države mogu da uvedu svoja pravila.
I zato se kaže da pravilnik uključuje smernice i EU i Međunarodne organizacije za standardizaciju (ISO) – ali takođe dodaje „oko 80 globalno usklađenih pravila u formatu koji je jednostavan za korišćenje“.
A zatim, pravilnik „ima za cilj da obezbedi dobar metod pomoću kojeg se generišu i prikupljaju podaci specifični za proces, tako da korisnici i proizvođači mogu da uporede ugljične otiske kod proizvođača baterija i njihovih komponenti.
Plan je da se to uradi preko okvira za prikupljanje podataka za „pasoš baterije“ – „pružajući neviđeni, široki pečat sigurnosti o održivosti, poreklu i upravljanju baterijama koje pokreću revoluciju EV (električnih vozila)”.
Pasoš za baterije se sastoji od „digitalnog ID-a za baterije koji sadrži podatke i opise o ESG performansama, istoriji proizvodnje i poreklu, kao i produžetku trajanja baterije i omogućavanju recikliranja“.
Takođe se sastoji od „digitalne platforme koja će prikupljati, razmenjivati, obrađivati i izveštavati o podacima među svim ovlašćenim zainteresovanim stranama u životnom ciklusu kako bi unapredili održivi lanac vrednosti za električna vozila (EV) i stacionarne baterije. Transparentno će izvestiti o napretku ka globalnim ciljevima duž lanca prodaje baterija kako bi se informisalo o kreiranju politike za vlade, civilno društvo i razvila merila učinka”.