Google pojačava CENZURU uoči izbora u SAD 2024. godine – Evo kako planiraju da ubiju slobodu govora
Uoči američkih predsedničkih izbora 2020. godine, Big Tech se upustio u neviđene nivoe izborne cenzure, pre svega cenzurišući najveću priču tada, priču o laptopu Huntera Bajdena samo nekoliko nedelja pre nego što su birači izašli na birališta.
A sa predsedničkim izborima u SAD 2024. za manje od godinu dana, i Gugl i njegova platforma za deljenje videa, Jutjub, potvrdili su da planiraju da cenzurišu sadržaj za koji smatraju da je „štetan“ uoči izbora.
U svom saopštenju , Gugl je naveo da već cenzuriše sadržaj za koji smatra da su „manipulisani mediji“ ili „mržnja i uznemiravanje“ – dva široka, subjektivna pojma koja su koristili tehnološki giganti da opravdaju masovnu cenzuru .
Međutim, pre 2024. godine, ovaj tehnološki gigant je počeo da koristi velike jezičke modele (LLM) da eksperimentiše sa „izgradnjom bržih i prilagodljivijih“ cenzurnih sistema koji će mu omogućiti da „preduzme akciju još brže kada se pojave nove pretnje“.
Google će takođe cenzurisati odgovore u vezi sa izborima u Bardu (njegov generativni AI chatbot) i Search Generative Experience (njegovi generativni rezultati AI pretrage).
Pored ovih mera cenzure, Google će nastaviti svoju dugogodišnju praksu veštačkog unapređenja sadržaja za koji smatra da je „autoritativan“ u Google pretrazi i Google vestima. Iako ova taktika ne dovodi do uklanjanja sadržaja, može dovesti do potiskivanja i utapanja neprilagođenih narativa od strane ovih takozvanih autoritativnih izvora , koji su uglavnom unapred odabrani mejnstrim mediji.
Kao i Gugl, Jutjub je potvrdio da će sprovoditi svoje postojeće politike cenzure uoči izbora 2024, uključujući one koje se odnose na izborne „dezinformacije“ i „štetne teorije zavere“. Ove politike dovele su do cenzure desetina hiljada video snimaka i mnogih popularnih kanala tokom i posle predsedničkih izbora 2020.
Platforma za deljenje videa će takođe podstaći video snimke iz autoritativnih izvora — politika koja je rezultirala 14 puta manjom verovatnoćom da će nezavisni kreatori biti preporučeni na sadržaju u vezi sa izborima posle izbora 2020 .
Pored toga, Jutjub će demonetizovati video snimke za koje smatra da sadrže „demonstrativno lažne tvrdnje koje bi mogle da podriju poverenje ili učešće na izborima“.
Izvan ovih taktika direktne cenzure, IouTube će označiti „izmenjeni ili sintetički izborni sadržaj“ koji ne krši nijedno od njegovih pravila. Iako ove oznake neće dovesti do suzbijanja sadržaja, slične oznake na drugim platformama su zbunile korisnike i dovele do toga da poveruju da su pravi, ali selektivno uređeni video snimci lažni . Osim toga, zastareli mediji često koriste ove etikete da pojačaju svoje cenzurne zahteve .
Zajedno, ove najave Google-a i Jutjuba signaliziraju nameru da se pojača masovna cenzura koja je primenjena tokom izbora 2020. i rezultirala je dvostepenim sistemom u kojem su nezavisni kreatori koji su se usudili da imaju različita ili alternativna mišljenja o izborima bili cenzurisani dok su bili nasleđeni medijskim kućama je svoj izborni narativ pojačan na Google-ovim platformama .