Nemački plan „uštede“ energije mogao bi da KOŠTA više NEGO ŠTO ŠTEDI
Novoodobrena direktiva Nemačke o noćnom isključivanju spoljašnje rasvete i reklama radi uštede energije mogla bi da košta više od ostavljanja osvetljenja, izvestio je u subotu list Die Velt, pozivajući se na Nemačku asocijaciju za oglašavanje van kuće (FAV).
Prema novim pravilima, koje je postavio ministar ekonomije Robert Habek, svetleći bilbordi i svetleći natpisi širom Nemačke moraju da budu isključeni noću i veći deo dana (između 22 i 16 časova) počev od 1. septembra.
Međutim, izvršni direktor FAV-a Kai-Marcus Thasler rekao je za Die Velt da će tu meru biti teško implementirati.
Inženjeri Fejsbuka priznaju da ne znaju šta se dešava sa korisničkim podacima, otkrivaju tužbe
„ Daleko najveći deo pogođenih sistema su reklamni natpisi koji su do sada bili opremljeni automatskim uključivanjem. Ovu kontrolu sada mora da zameni električar sa tajmerom na svakom pojedinačnom znaku “, rekao je on.
Thasler je objasnio da njegovoj organizaciji nedostaju sredstva, materijali i kvalifikovani radnici da brzo izvedu posao, a da je osvetljenje u sistemima za spoljno oglašavanje izvor toplote koji sprečava zamagljivanje i smrzavanje displeja.
„ Da bi se sprečila trajna oštećenja, umesto rasvete bi morali da se ugrade sistemi za grejanje, ali bi njihove energetske potrebe bile višestruko veće “, naveo je on.
Štaviše, sam broj osvetljenih bilborda – oko 92.500 – učiniće proces njihovog pretvaranja u nove standarde dugotrajnim i možda neće biti završen pre nego što zabrana istekne u februaru 2023.
Šef udruženja za oglašavanje je takođe primetio potencijalni uticaj na profit, jer su bilbordi „ jedan od energetski najefikasnijih medija. ”
„ Svaki evro oglašavanja koji bi kao rezultat uredbe bio prebačen sa [spoljnog oglašavanja] na druge medije bio bi u suprotnosti sa ciljevima uredbe “, upozorio je Thasler, napominjući da je „već jasno da će troškovi za opisane tehnička konverzija reklamnih medija, kako u pogledu potrošnje energije tako i u pogledu potrebnih investicija, daleko će premašiti uštede koje se mogu postići. ”
Prema Ministarstvu ekonomije, uredbom bi trebalo da se smanji oko 2% potrošnje energije. Međutim, šef FAV-a je rekao da se pravi broj ne može izračunati, jer je potrošnja energije na reklamnim pločama poslovna tajna.