Švedska je postavila ambiciozne klimatske ciljeve za svoju vazduhoplovnu industriju, obavezavši se da će sve domaće letove do 2030. godine obavljati bez fosilnih goriva, a sve letove koji odlaze iz zemlje funkcionisaće bez fosilnih goriva do 2045. godine.
Tim inženjera iz Heart Aerospace-a radi na tome da osigura budućnost letenja bez potrebe za fosilnim gorivima i bez emisija štetnih gasova.
Njihov trenutni projekat je avion sa 30.putnika nazvan ES-30, koji je dizajniran da ima domet od 200 kilometara uz stoprocentno baterijsko napajanje.
Hibridni turbo-generator, koji se pokreće uz pomoc održivog avio-goriva, mogao bi udvostručiti taj domet na 400 km.
„Ako želite da uporedite električne avione sa konvencionalnim avionima, onda još nismo dostigli taj nivo“, kaže Anders Forslund, izvršni direktor Heart Aerospace-a.
„Ali ono što možemo da ponudimo je niska buka, nula emisija, što ove avione čini dobrim ne samo za klimu, već i za vašu lokalnu sredinu, pogotovo naselja koja su locirana blizu aerodroma.
Uprkos tome što još nema radni prototip, kompanija već privlači interesovanje poput United Airlines-a i Mesa Air Group-a, koji su naručili 200 aviona.
Air Canada je takođe naručila 30. aviona i uložila 5 miliona dolara (5 miliona evra) u kompaniju.
Ova Švedska kompanija napravila je potpuno električni „leteći automobil“ za koji tvrdi kako ga svako može upotrebljavati.
Sa svojom obnovljivom električnom energijom, kratkim razdaljinama letova i održivim ili „green“ načinom razmišljanja, šefovi avijacije u Skandinaviji veruju da bi ekološki let trebalo prvo da poleti u ovom regionu.
Elektro-budućnost
Priča o električnim avionima potpuno podseća na priču o elektrčnim automobilima. Ako na momenat stavimo po strani glavni faktor proizvodnje ove vrste tehnologija a to su klimatske promene navodno uzrokovanje ljudima, tehnologija sama po sebi nije loša.
Međutim, ovi avioni ne mogu prevoziti veliki broj putnika, niti su u stanju da obavljaju međukontinentalne letove, što automatski znači ograničenje kretanja, i fokus na regionalne letove, što navodi da ne bismo trebali prigrliti elektro-avione dokle god ne mogu potpuno, na svaki način zameniti današnje letelice sa pogonom na fosilna goriva.