EVROPSKA KOMISIJA gura uvođenje BIOMETRIJSKOG nadzora i identifikacije
Predloženi Zakon o veštačkoj inteligenciji (AI), koji je izradila Evropska komisija, bio je prvi put u centru pažnje prošle nedelje u „političkoj“ debati u Evropskom parlamentu (EP) prošle nedelje.
A izveštaji kažu da je ova debata bila žestoka oko pitanja poput biometrijskog nadzora, uključujući prepoznavanje lica, i samog obima nacrta u njegovom trenutnom obliku.
Strategija izvestilaca za akt – socijaldemokrata i liberala – čiji je posao da ga predstave u ime Komisije, bila je da se prvo usredsrede na administrativne i tehničke strane, navodno da bi ga učinili prijatnijim za poslanike EP.
To je funkcionisalo, piše Euractiv , sa pronađenim kompromisnim rešenjima za neke administrativne procedure, standarde i sertifikate – ali politički deo rasprave, koji ide u pravu svrhu i prirodu akta, ne ide tako glatko.
Dok Evropska komisija (EK) želi da u nekim okolnostima omogući biometrijski nadzor identifikacije u realnom vremenu, zagovornici privatnosti zabrinuti su da bi se to moglo pokazati kao klizav teren koji bi na kraju legitimisao ovu vrstu nadzora.
Za sada, EK bi želela da izuzme slučajeve otmice u kojima žrtve treba da se identifikuju ili aktivnosti za sprečavanje terorističkih napada od zabrane biometrijskog nadzora u realnom vremenu.
Ali oni koji su zabrinuti zbog toga šta bi budućnost mogla da nosi misle da kada počnu da se dodaju izuzeci, ne postoji pravi način da se obuzda trend pre nego što završi u prekoračenju vladinih ograničenja.
U ovom trenutku, a sudeći po izjavama neimenovanih zvaničnika EP, favorizuje se stroža regulativa, a većina članova Evropskog parlamenta navodno trenutno podržava zabranu tehnologije prepoznavanja lica na privatnom vlasništvu.
Kada je reč o obimu zakona, na stolu je bilo izuzeće koje bi pokrivalo zemlje van bloka i međunarodne organizacije u kojima se veštačka inteligencija koristi za „međunarodnu političku saradnju“.
Drugo pitanje koje se pojavilo tokom debate bilo je kako pokriti delokrug Zakona o veštačkoj inteligenciji u vezi sa nacionalnom bezbednošću. Sada se razmatraju dve opcije, a izbor bi se mogao pokazati odlučujućim u aktu kojim se na bilo koji način ograničava prepoznavanje lica kada je u pitanju nacionalna bezbednost.