Kompanija koja proizvodi softver za prepoznavanje lica kaže da nema razloga za brigu
Ljudi koji su zabrinuti za svoju privatnost i bezbednost ličnih podataka ponovo čuju umornu staru (i razobličenu) floskulu da, ako nisu uradili ništa loše, „nemaju čega da se plaše“.
Ovoga puta u Australiji, gde se tehnologija prepoznavanja lica primenjuje u velikim maloprodajnim lancima kao što su Woolworths i Coles, kojima se nedavno pridružio i Bannings, za koji izveštaji kažu da su razbesneli kupce koji su saznali da im se lica i registarske tablice mogu skenirati – deo je šireg nastojanje da se proširi upotreba biometrijskog nadzora.
Međutim, nije iznenađujuće što Fil Tomson, osnivač i izvršni direktor kompanije koja proizvodi softver koji se koristi u ovim prodavnicama – pod nazivom Auror – pokušava da ubedi Australijance da njihova privatnost uopšte nije ugrožena.
Tomson je smatrao da je dobra ideja da potkrepi svoj argument da je Auror razvijen sa „pristupom privatnosti-po-dizajnu” tako što se založio za argument „…nema ničega čega se treba plašiti”.
Ali izgleda da australijska federalna policija nema toliko poverenja u navodnu Aurorovu zaštitu privatnosti jer je suspendovala njegovu upotrebu čekajući reviziju. Ova odluka doneta je nakon istrage Krikija koja je izazvala strahove od kršenja privatnosti, preneo je Dejli mejl.
Međutim, australijski trgovci na malo – navodno u ovom trenutku njih oko 40 posto – željni su da iskoriste Aurorovo obećanje da će zaštititi njihov „profit, ljude i imovinu“ uprkos bojaznima.
Tomsonov argument je da je privatnost građana koji poštuju zakon bezbedna jednostavno zato što Auror nije vrsta kamere ili CCTV, već samo „alat“ koji zaposleni u prodavnicama mogu da koriste da „shvate šta se dogodilo“ u slučaju krađe, napada itd.
Nagoveštaj iz SAD o potencijalnom sporazumu o priznanju krivice sa Džulijanom Asanžom https://t.co/pFSiFOCu7w
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) August 14, 2023
Dalje je rekao da je Auror takođe bezbedniji od prethodnih metoda koje su korišćene u istu svrhu, jer koristi šifrovanje za – deljenje podataka sa policijom „i drugim korisnicima“.
Još jedan kontroverzan način na koji kompanija misli da je dobar način da se ljudima ulije poverenje je pominjanje „sprečavanja kriminala pre nego što se dogodi“.
Čini se da je Tomson shvatio da, iako bi klijenti mogli voleti takvu „karakteristiku“, kao što je reklamirana na veb stranici kompanije, svima ostalima je potrebna sigurnost da je to tačno.
„Kada govorimo o sprečavanju kriminala, oni to shvataju kao predviđanje, ali ono što znači je omogućavanje prodavnicama da znaju ko je povređen u toj oblasti“, rekao je on.