Nemački vozovi se pretvaraju u „bojno polje“ opasno po život zbog nasilnih migranata, upozorava šef regionalne železničke unije
Nemački železničari su redovno izloženi uvredama, maltretiranju, nasilju, pa čak i pretnji nožem od migranata da im to čini posao nepodnošljivim, upozorava nemački sindikat železničara u državi Tiringija.
Nemački vozovi postaju sve opasniji zbog masovne imigracije, a šokantni naslovi iz nedelje u nedelju, zajedno sa stvarnim policijskim statistikama, potvrđuju ovaj trend. Sindikat upozorava da su mladi tražioci azila glavni počinioci u sve većem broju slučajeva, a za osoblje u Tiringiji, rad u vozu je „ponekad opasan po život“, navodi sindikat.
„Imam u proseku tri zaposlena koji sede u mojoj kancelariji u Erfurtu svake nedelje radi pravnih saveta. Bili su napadnuti, pljuvani, vređani, prećeno im je ili su gurani“, rekla je Štefi Reknagel, šef sindikata železnice i transporta (EVG) u Tiringiji, tokom intervjua za Fokus onlajn.
Sindikalna šefica je podelila informacije u kojima se opisuje svakodnevni kriminal sa kojim se suočavaju radnici i mašinovođe, uključujući verbalno i fizičko nasilje, pa čak i zločine sa nožem. Međutim, ona je rekla da stalno verbalno uznemiravanje takođe uzima danak.
Pred nama su veliki događaji, veruj u čuda jer će se desiti | Slavko Matanović | Mario Zna 276 Uživo
„Najgori slučaj je bio da su putnici u vozu pretili nožem“, rekla je Reknagel, dok je druga fizički napadnuta s leđa i „izbijen joj je vazduh“.
U drugim slučajevima, radnice su bile „šamarane“, „udarane“, vučena im je odeća i „agresivno se prema njima postupalo“. U nekim slučajevima, počinioci su ovim radnicama rekli da im nije dozvoljeno da govore jer su žene.
Šef sindikata u tom regionu rekao je da, iako postoje problematične tačke širom nemačke države, postoji jedna posebno loša deonica između glavnog grada Erfurta i Sula. Ona je rekla da je „ekstremna“ situacija tamo zbog prisustva centra za izbeglice u Sulu, u kojem se nalaze uglavnom sirijski, avganistanski i turski migranti, koji redovno putuju u Erfurt i nazad.
„Vozim rutu Erfurt-Zul svaki dan“, rekla je Reknagel. „I, nažalost, moram da kažem ovako: U našim vozovima se uglavnom loše ponašaju mladići iz prihvatnog centra. Uvek putuju u grupama i zajedno se osećaju snažno.”
Ona je za Fokus rekla da je bilo opasno intervenisati, a preti se onima koji to rade.
„Kada se nešto desi tokom vožnje, neki ljudi sada sebi kažu: bolje da pogledam u stranu pre nego što budem sledeća žrtva“, upozorila je Reknagel.
Ona je upozorila da je situacija u sistemu vozova „ponekad opasna po život. Naš narod se plaši, jako se plaši. Imamo zaposlene koji kažu: Ako su ove grupe u vozu, onda neću da proveravam karte. Zatim kažu da će ostati ispred sa mašinovođom ili će se zaključati u svojoj kabini dok ne stignu do bezbedne stanice i izađu.
Kao i kada su bazeni širom Nemačke bili primorani da dodaju više policije i obezbeđenja kako bi sprečili seksualno uznemiravanje, napade i nerede, nemački sistem vozova sada je morao da sledi taj primer.
HIT! Supruga Zelenskog se zahvalila Vučiću i sprskom narodu na podršci UKRAJINI! (VIDEO)https://t.co/O5JPlspYUF
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) May 14, 2024
Reknagel kaže da, iako sada ima više obezbeđenja koji su raspoređeni u vozove, generalno gledano, još uvek nema dovoljno za obilazak. Takođe nemaju ovlašćenja da preduzmu bilo kakvu suštinsku akciju.
„Osim toga, oni ne mogu učiniti mnogo više od izbacivanja ljudi na sledećoj železničkoj stanici“, upozorila je ona. Čak i kada ih policija zaustavi, obično ih samo ispitaju, a zatim puste.
„Nedelju dana kasnije, ponovo imamo iste ljude koji sede u vozu, i cela stvar se ponavlja“, rekla je Reknagel. „Ništa se ne dešava, jednostavno se ne dešava.“
Željezničke kompanije koje posluju u ovoj oblasti lobirale su kod političara da se pozabave ovim pitanjem, uključujući i jedno veliko pismo od četiri stranice koje je radnički savet uputio premijeru države Tiringije Bodu Ramelovu u kojem se opisuju mučni zločini s kojima se suočavaju željeznički radnici.
U pismu se opisuje „dramatična” situacija sa kojom se suočavaju železničari od „ljudi sa migracionim poreklom”, a radnički savet primećuje „svakodnevnu” prirodu ovih napada i uvreda, a ne samo veće incidente koji se pojavljuju u nacionalnim novinama. Nemački radnički saveti su često posrednici između sindikata i kompanija, koji pokušavaju da posreduju u sporazumima dok predstavljaju radnike i obezbeđuju poštovanje zakona o radu.
U pismu radničkog saveta se navodi da je kontrola ovih osoba, koje često odbijaju da kupe karte, opasna, a pored fizičkih napada i na radnike i na radnice, žensko osoblje je na meti „seksističkih uvreda i gnusnog pljuvanja, uključujući incidente u kojima su migranti skidali pantalone i izlagali svoje genitalije ovim ženama.
Zbog ekstremnog nasilja između rivalskih migranata, u jednom incidentu ceo vagon je bio prekriven krvlju, što je rezultiralo da radnici se sklone u druge delove voza.
„Naš kolega je morao da nastavi put do železničke stanice Sul u strahu od smrti i sa vagonom koji je bio jako kontaminiran ljudskom krvlju“, navodi se u šokantnom pismu. „U ovom trenutku ne treba da govorimo o psihološkim posledicama za našeg još uvek veoma mladog kolegu i putnike, s obzirom na scene koje su mogle doći iz zone građanskog rata!“
U pismu se dalje opisuje jedan slučaj u kojem su majci dve devojčice pretili pred decom, primoravajući je da pobegne iz voza. Uopšteno govoreći, pismo opisuje kako muževi nekih radnica sada prate svoje žene da bi ih zaštitili.
U pismu se direktno kritikuju levičarski političari, kao što je premijer Tiringije Ramelov, navodeći da političari na saveznom i državnom nivou govore o „integraciji“ i „toleranciji prema migrantima“ kada su građani ti koji se suočavaju sa nasiljem. Pismo kaže:
„Kako možete očekivati da građani ove zemlje budu otvoreni prema izbegličkoj politici koja se praktikuje kada se ovo događa — praktično svakodnevno, a ne samo u javnom prevozu! — da moramo da budemo svedoci takvog nasilja, brutalizacije i apsolutnog prezira prema našim zakonima i društvu?“
Ramelov i drugi političari su odgovorili da će pojačati policijske kontrole na problematičnim železničkim prugama i angažovati više radnika obezbeđenja, a obećavaju da će se sastajati sa predstavnicima sindikata svaka tri meseca kako bi pratili situaciju.
Šef nemačkog železničkog sindikata u Tiringiji, međutim, sumnja, rekavši: „Političari su pokazali razumevanje i obećali podršku, ali mi sada konačno želimo da vidimo činjenice!“ Ona tvrdi da još nije jasno odakle će doći novac ili osoblje da bi se zaštitili radnici u vozovima. Ona poziva na više krivičnog gonjenja i više sprovođenja postojećih zakona.
Ona je takođe rekla da, iako se komentari njenog sindikata mogu protumačiti kao „desničarski“ ili „ksenofobični“, ona tvrdi da treba da postoji iskrena diskusija o pitanjima koja su za nemačke železničke radnike jasna kao dan, pošto su oni na prvoj liniji fronta nekih od najgorih nasilja sa kojima se suočavaju javni radnici.
Sa porastom kriminala zbog sve većeg broja imigracije, policijske i bezbednosne snage su opterećene na svim nivoima – ne samo u sistemu vozova. Nedavno objavljeni statistički podaci nemačkog ministarstva unutrašnjih poslova pokazuju da migranti čine rekordnih 41 odsto svih zločina u Nemačkoj, a njihova uloga u nasilnim zločinima kao što su silovanje, ubistva i napadi je još veća.
Alternativa za Nemačku (AfD), koja se zalaže za strogu kontrolu migracija u Nemačku, odgovorila je na molbu nemačkih železničkih radnika za pomoć, pišući: „Sindikat železnice i transporta u Tiringiji zvoni na uzbunu: pratioci vozova i zaposleni na železnici su redovno napadani, pljuvani, vređani, prećeno im je ili su ih tukli.” Stranka je tvrdila da će ovi radnici biti bezbedni „samo sa nama“, ako AfD uspe da dobije političku moć.
Nulta Tačka/mediji