URNEBESNO: Vlasniku električnog automobila potrebno 15. SATI da pređe 300. KILOMETARA!
Vlasnik popularnog električnog automobila rekao je kako mu treba oko 15. sati da pređe 286. kilometara, što je odživost i upotrebu električnih automobila stavilo pod veliki znak pitanja.
Alan O’Haši, koji vozi Nissan Leaf, rekao je da vožnja na velike udaljenosti u električnom vozilu traje mnogo duže nego vožnja u tradicionalnom vozilu na gas.
To je samo 447. kilometara od Čejena, Vajoming, do Kaspera, Vajoming. U vozilu baziranom na fosilna goriva, to putovanje u proseku traje oko 3 sata.
Ali za O’Hašija, putovanje je trajalo 15. sat kako bi stigao od Čejena do Kaspera“, dodajući: „Bilo je veoma teško“.
Opseg baterija električnih vozila je nepredvidiv. Vlasnici moraju uzeti u obzir udaljenost do stanica za punjenje, vrstu terena kojom voze i vetrove, rekao je O’Hašija.
Bitno je strpljenje
„Ono što sam naučio vozeći ovu stvar je strpljenje“, rekao je O’Haši.
Tokom jednog dela svog prvog putovanja, O’Haši se zaustavio u gradu Vitland, kako bi koristio punjač na 220. volti u parku za kampere.
On se prisetio da je njegov Leaf ostao sa samo 1% baterije, kada je ušao u stanicu za punjenje.
„Dakle, mogao bih da sedim tamo dva sata i da dobijem dovoljno energije da stignem do Kaspera, ali jedva“, rekao je O’Haši.
On je takođe dodao da kada prevaljuje dužu kilometražu, voli da se zaustavlja u starim motelima. Razlog je taj što može izvući produžni kabl kroz prozor svoje sobe kako bi napunio električno vozilo preko noći.
Dok je boravio u motelu, O’Haši je rekao da može dobiti dovoljno energije da prevali 64. kilometara.
Često, dok je čekao da mu se auto napuni, O’Haši je rekao da dodatno troši novac kupujući ili jedući u motelima. To je jedan trošak više nastao kao posledica vremena pinjenja električnog automobila.
Zelena budućnost
Ovim nam treba biti jasno zašto toliko uporno žele da nas naviknu na sve manje kretanje. Veće je pitanje, zašto toliko forsiraju tehnologiju koja je daleko inferiornija od automobila na fosilna goriva?
Pogotovo ako se složimo oko dve bitne činjenice. Prva je da emitovanje ugljen-dioksida (CO2) nije štetno za planetu, a drugo je to da ljudi nisu uzročnici klimatskih promena.
Iako dobra tehnologija, električna vozila još nisu spremna da se takmiče sa automobilima baziranim na fosilnim gorivima.
Kada to budu bili, tada se trebaju ponuditi, ali isključivo kao izbor, ne nametanje u vidu nekakve zelene agende koja služi nad-nacionalnim korporacijama i biznismenima.