ROJTERS I AP SE UDRUŽUJU SA TVITEROM KAKO BI POJAČALI CENZURU NA OVOJ MREŽI
Jedne od najvećih novinskih agencija, Associated Press (AP) i Reuters, udružile su se sa jednim od vodećih tehnoloških giganta, Tviter-om, u novom partnerstvu radi suzbijanja „dezinformacija“ i „podizanja verodostojnih informacija“, prenosi Daily Caller.
UKOLIKO ŽELITE DA DOĐETE DO SLOBODNIH, PROVERENIH I ZABRANJENIH INFORMACIJA, PRATITE REDAKCIJU NULTE TAČKE NA TELEGRAMU – ,,Nulta Tačka – Telegram kanal”
Tviter je potvrdio novi savez u svom postu na blogu, rekavši da će dve publikacije biti odgovorne za identifikovanje „obmanjujućih“ informacija i da će pomoći Tviteru da proširi svoje napore na posredovanju u trendovima, „posebno tamo gde su činjenice sporne“. Vebsajtovi će takođe pomoći osoblju Tviter-a kad god im nedostaje „dovoljna stručnost ili pristup dovoljno velikom broju izveštaja sa dobrom reputacijom“.
„Ovaj program je samo deo naših stalnih napora da pomognemo ljudima da razumeju razgovor koji se odvija na našem servisu“, nastavljeno je na blogu na Tviteru. „Ljudi svakodnevno doživljavaju niz javnih razgovora na Tviteru, a mi smo posvećeni nastavku rada na podizanju verodostojnih informacija i konteksta.“
IZRAELSKE SNAGE UBILE MALO DETE A DAN NAKON TOGA NAKON SAHRANE UBILI MLADIĆA
Tom Januszewski, portparol Associated Press-a, rekao je da AP ima za cilj „da proširi domete činjeničnog novinarstva“. Rojtersova Hazel Baker iznela je sumnjivu tvrdnju da su „poverenje, tačnost i nepristrasnost u središtu onoga što Rojters radi svakodnevno“, i da „te vrednosti pokreću našu posvećenost zaustavljanju širenja dezinformacija“.
Tviter je, zajedno sa drugim platformama Big Tech-a, značajno povećao napore u suzbijanju političkog neslaganja poslednjih meseci, bolje rečeno cenzure, a najviše zbog trajne zabrane predsednika Donald-a Trump-a u januaru, dok je on još uvek bio predsednik Sjedinjenih Država.
Druge platforme, poput YouTube-a i Facebook-a, ili su zabranile ili su priložile „oznake upozorenja“ za sadržaj koji izaziva sumnju u pogledu predsedničkih izbora 2020. godine, efikasnosti u primenjivanju ograničenja zbog koronavirusa i drugih kontroverznih tema.
Možemo se zapitati da li je etički ispravno da nekoliko novinskih agencija i nekoliko najvećih društvenih mreža kontrolišu informacije i sugerišu nam šta je tačno a šta je “fake news”. Izgleda da ulazimo u period cenzure gde se može zabraniti pristup medijima aktuelnom predsedniku jer je neka novinska agencija ili društvena mreža tako odlučila.
Šta je istina? Da li je istina ono šta nam sugerišu dobro plaćeni “fact checker-i” kojima upravljaju velike kompanije i na taj način nam kreiraju stvarnost ili je istina ono do čega se dolazi istraživanjem pojedinca i proveravanjem informacija na mnogim platformama i dedukcijom.
Da li istina treba da bude servirana od Big Tech-a ili treba da svako dođe do nje na svoj način. Da li će biti sve teže doći do istine i na otvorenoj platformi kao što je internet. Videćemo.